اخبار
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
بچه ها ی باحال بیان تو )امید ریگی پناه میرجاوه)
عمومی آموزشی برای بچه های باحال




مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان: گرو گذاشتن شناسنامه جرم است

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: گرو گذاشتن شناسنامه و مدارک هویتی افراد برای دهنده و گیرنده آن جرم و مشمول برخورد قضایی است.



به گزارش ندای زاهدان علی زاهدی‌نیا در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مدارک هویتی صرفاً متعلق به شخص صادر شده است و این مدارک بیانگر احراز هویت و تابعیت هر فرد می‌باشد.

وی افزود: متأسفانه مشاهده می‌شود گرو گذاردن شناسنامه اکنون در سطح جامعه به امری عادی مبدل شده است لذا باید اطلاع رسانی شود که وثیقه گذاشتن مدارک هویتی تحت هر عنوان جرم تلقی شده و برابر مقررات قانونی برخورد می‌شود.

مدیر‌کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هیچ شهروندی تحت هر عنوانی نباید مدارک هویتی و سجلی خود را به‌ عنوان گرو در اختیار اشخاص قرار دهد و این امر علاوه بر تبعات شناسایی، مشکلات دیگری را در جامعه به وجود می‌آورد.

زاهدی‌نیا با اشاره به اینکه حفاظت از شناسنامه به‌ عنوان سند هویت ملی، وظیفه هر فرد است بیان کرد: مراقبت از اسناد هویتی جلوی هر گونه سوء استفاده را می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در زمینه ثبت مهاجرین و افرادی که آدرس سکونت آنان تغییر می‌کند مکلف هستند آدرس تغییر محل سکونت خود را به ثبت‌احوال اعلام تا در کارت جدید و پایگاه ثبت‌احوال به ثبت برسد.

مدیرکل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در وب سایت ثبت‌احوال استان گزینه تغییر نشانی قرار داده شده است افزود: افرادی که آدرس آنها تغییر می‌یابد و می‌خواهند کارت ملی خود را تعویض کنند نیازی به مراجعه آنان به ادارات ثبت‌احوال نیست و می‌توانند با مراجعه به وب سایت و گذاشتن اطلاعات خود اقدام کنند.

زاهدی‌نیا گفت: اداره کل ثبت‌احوال استان با انجام مراحل قانونی و تغییر آدرس جدید در کارت‌های ملی صادر شده، آن را از طریق پست به آدرس شهروندان تحویل می‌دهد.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:اخبار, :: 2:48 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه