درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
بچه ها ی باحال بیان تو )امید ریگی پناه میرجاوه)
عمومی آموزشی برای بچه های باحال




صعود تیم والیبال شهرداری زاهدان را به مسابقات لیگ برتر والیبال کشور تبریک میگویم و انشائ الله آغازی باشد به پیشرفت ورزش در استان سیستان و بلوچستان   

الهی آمین 



دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:والیبال,زاهدان,, :: 11:35 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

راستی قهرمانی تیم پتروشیمی بندر امام را در مسابقات بسکتبال لیگ برتر تبریک میگم. 



دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:بسکتبال, :: 11:20 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

سلام سلام 

بازی لیگ برتر امروز ادامه یافت و استقلال در مقابل نفت تهران به مساوی رسید و با توجه به برد 3 بر 1 سپاهان در برابر تراکتور در صدر جدول باقی ماند ولی اختلافش به یک امتیاز کاهش یافت و بازی هفته 32 این تیم با سپاهان حساس شد و تراکتور تقریبا از کورس قهرمانی عقب افتاد  



دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:لیگ برتر,فوتبال,استقلال,هفته 30 لیگ برتر ایران,, :: 11:16 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

بازی امشب منچستر و چلسی به تساوی 2 بر 2 رسید تا بازی در شهر لندن تکرار شود.

بارسلونا دیشب بازی خود را با برد پشت سر گذاشت تا با روحیه مناسب به دیدار آث میلان بره

آث میلان هم حریف خود را با 4 گل برد.

مسی دیشب در 17 بازی پشت سر هم در لالیگا گل زد تا رکوردی جدید بجا بزاره 

احتمال پیوستن گواردیولا به آث میلان ولی گواردیولا هنوز به بارسلونا مشاوره میده که این باعث ناراحتی مسئولین آث میلان شده است.

 



دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:بارسلونا,رئال,منچستر ,چلسی,گواردیولا,آث میلان, :: 1:1 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

 سلام  سلام   سلامی به تمام استقلالی های با غیرت و با مرام

دمتون گرم که آمدین تا تراکتوریها کم بیارن و تو ورزشگاه نفس نکشن  و با اینکه داور به نامردی آرش رو اخراج کرد ولی خوشا به غیرت صادقی و منتظری و همودی و بیگ زاده و عمران زاده و از همه مهمتر بهترین دروازه بان آسیا سید مهدی رحمتی که با افتخار میگم دوستت دارم و میخوامت

خوب امروز استقلال با اینکه در دقیقه 40 با اخراج آرش برهانی 10 نفره شد ولی بهترین خط دفاع لیگ نذاشت تا تیم تراکتور گل بزنه و بازی با تک گل نکونام در نیمه اول به پیروزی رسید.در ضمن در دقیقه حدودا 20 حیدری مسدوم شد و نکونام بجای او آمد.

خلاصه ای ول ای ول استقلال 



جمعه 18 اسفند 1391برچسب:استقلال,لیگ برتر,استقلال و تراکتور,, :: 9:58 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

در جام حذفی یک بازی انجام شد و تیم پیروزی با تک گل نوری در وقت های اضافی بازی برابر ذوب آهن به پیروزی رسید تا حریف داماش در مرحله نیمه نهایی شود.

من هم از برد تیم پیروزی خوشحال شدم  چون جام حذفی در این مرحله حساس میشه و استقلالم که سپاهان رو ببره منتظر برنده بازی پیروزی میشه که انشاالله پیروزی باشه تا یک بازی زیبا رو ببینیم  البته با برد قاطع استقلال    100% 



چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:جام حذفی,استقلال,پیروزی,, :: 11:5 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

با سلام

بازی برگشت جام حذفی اسپانیا برگزار شد و تمام شد و بارسلونا ناباورانه حذف شد و اونم با نتیجه 3 بر 1 که من خودم باورم نمیشه و هنوز تو شوک هستم.

ولی بازم میگم که بارسلونا بهترین تیمه و دوستش دارم

البته در مورد بازی استقلالم گفتم بهتون که استقلال میتونست برنده باشه ولی یک امتیاز هم خوبه و من هنوز معتقدم پنالتی الریان درست نبود و گل دقیقه92 فرزاد حاتمی هم درست بود ولی خدا بزرگه  



جمعه 11 اسفند 1391برچسب:ال کلاسیکو ,استقلال,, :: 1:26 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

 



استقلال ایران با وجود ارائه یک دیدار برتر برابر الریان قطر به نتیجه‌ای بهتر از تساوی سه بر سه دست نیافت.
تلاش استقلال و الریان بعد از نود دقیقه تلاش با تساوی سه بر سه به پایان رسید.
در این دیدار استقلال بازی نسبتا برتری برابر میزبانش ارائه داد ولی در نهایت دو تیم امتیازها را تقسیم کردند.
به گزارش ایسنا؛ نیمه نخست این دیدار از همان ابتدا با برتری آبی پوشان همراه بود و سیاوش اکبرپور در همان نخستین دقایق می‌توانست گل نخست استقلال را وارد دروازه الریان کند. با اعلام خطا به سود استقلال در کنار محوطه جریمه الریان، مجتبی جباری این ضربه را به خوبی ارسال کرد که ضربه سر سیاوش اکبرپور با فاصله‌ای اندک از بالای دروازه‌ی الریان به اوت رفت. یک دقیقه بعد از این اتفاق، آرش برهانی فرصت خوبی برای گلزنی داشت که ضربه قیچی این بازیکن در شرایطی نامتعادل از کنار دروازه‌ی الریان به اوت رفت
در دقیقه ۱۲ این دیدار خسرو حیدری با خطا بر روی مهاجم الریان، یک ضربه کاشته به الریان داد که این ضربه را تاباتا به سمت دروازه استقلال زد که از بالای دروازه به اوت رفت. در ادامه و دقیقه ۱۵ این دیدار، بازهم یک ضربه کاشته به سود الریان گرفته شد که این ضربه را هم تاباتا به شکل خطرناک به دروازه استقلال شلیک کرد که بازهم از کنار دروازه‌ی استقلال این ضربه به اوت رفت.
در دقیقه ۲۳ فابیو سزار یک ضربه کاشته را به سمت دروازه استقلال شلیک کرد که ضربه این بازیکن را مهدی رحمتی از زیر تیرک افقی دروازه به کرنر زد.
در دقیقه ۲۷ این دیدار نخستین گل برای استقلال توسط ساموئل به ثمر رسید. در این صحنه پژمان منتظری در یک پاس در عمق مجتبی جباری را صاحب توپ کرد و این بازیکن با یک پاس در عرض ساموئل را صاحب توپ کرد تا ساموئل با یک ضرب خوب دروازه الریان را باز کند.
در ادامه در دقیقه ۲۸ این دیدار استقلالی‌ها می‌توانستند اختلاف را به عدد دو برسانند. ضربه سیاوش اکبرپورو مجتبی جباری بصورت پیاپی به تیرک دروازه الریان برخورد کرد تا حساب کار همچنان یک بر صفر ادامه یابد.
در دقیقه ۳۴ این دیدار حنیف عمران زاده شوت بازیکن الریان را با دست زد تا یک پنالتی به سود الریان اعلام شود. این ضربه را تاباتا دور از دستان مهدی رحمتی به گل تبدیل کرد تا این بازی یک بر یک مساوی شود.
در دقیقه ۴۶ از نیمه نخست آرش برهانی روی پاس خوب ساموئل در شرایط تک به تک توپش را دور از دستان دروازبان الریان به گل تبدیل کرد تا نیمه نخست با برتری دو بر یک استقلال برابر الریان به پایان برسد.
با شروع نیمه دوم، اولین فرصت را بازهم تیم استقلال از دست داد. در دقیقه ۵۶ ارسال خطرناک مجتبی جباری را حنیف عمران زاده به گل تبدیل کرد که داور این مسابقه با اعتقاد بر آفساید بودن این صحنه، این گل را نپذیرفت. تصاویر تلویزیونی هم تصمیم داور را در این زمینه تایید می کردند.
در دقیقه ۵۸ بازهم تیم الریان بود که توانست به گل برسد. ضربه کاشته تاباتا به سمت دروازه استقلال با برخورد به سر حنیف عمران زاده تبدیل به گل دوم الریان شد تا نتیجه این دیدار بازهم به تساوی برسد.
در دقیقه ۶۰ این دیدار سانتر خسرو حیدری را اکبرپور با سر به سمت دروازه الریان زد که با فاصله ای اندک این ضربه به اوت رفت.
در دقیقه ۶۱ و ۶۲ دو تعویض برای استقلال انجام شد. فرزاد حاتمی و فرهاد مجیدی به ترتیب به جای اکبرپور و برهانی به میدان آمدند.
در دقیقه ۶۵ این دیدار ارسال حمید اسماعیل از جناح چپ استقلال، به شکلی خطرناک از کنار دروازه استقلال به اوت رفت.
در دقیقه ۶۶ این دیدار، علی حمودی به جای حسن اشجاری برای استقلال به میدان آمد. یک دقیقه بعد از این تعویض مجتبی جباری فرصت بسیار مناسبی برای تیم استقلال را از دست داد. ضربه این بازیکن از حوالی نقطه پنالتی الریان از کنار دروازه به شکلی خطرناک راهی اوت شد.
در دقیقه ۷۳ این دیدار کاشته تاباتا می توانست بار دیگر خطرساز شود که این ضربه با فاصله‌ای اندک از بالای دروازه استقلال راهی اوت شد.
در دیقه ۸۵ این دیدار بعد از ارسال مجتبی جباری بر روی دروازه ضربه حاتمی توسط مدافعان الریان بلوکه و نصیب فرهاد مجیدی شد که این بازیکن با یک برگردان توپ را به سمت دروازه‌ی الریان شلیک کرد که با برخورد این توپ به دست مدافع الریان یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام شد که این ضربه را نکونام به گل سوم استقلال تبدیل کرد.
در دقیقه ۸۷ اشتباه عجیب رحمتی فرصت مناسبی برای الریان ایجاد کرد تا این تیم گل سوم را به ثمر برساند.
 در ادامه الریان دو موقعیت خوب به دست آورد که در یکی از این موقعیت‌ها واکنش خوب رحمتی مانع از فروپاشی استقلال برای بار چهارم شد. در ضمن دقیقه 92 هم فرزاد حاتمی گل چهارم استقلال رو زد ولی داور به اشتباه مردود اعلام کردو نامردی رو کامل کرد.
 



بارسا - رئال ؛ کداميک فيناليست مي‌شوند؟

بارسلونا و رئال‌مادريد در حالي سه‌شنبه شب در نيمه‌نهايي جام حذفي اسپانيا به مصاف هم مي‌روند که تساوي دو تيم در بازي رفت باعث شده است، دو تيم شانس راهيابي به بازي پاياني را داشته باشند.



سه‌شنبه شب فوتبال دوستان در سراسر جهان منتظر خواهند بود تا ببينند کداميک از دو تيم رئال‌مادريد يا بارسلونا به فينال جام‌حذفي اسپانيا راه پيدا خواهند کرد.

به گزارش ايسنا ، دو تيم در بازي رفت در ورزشگاه سانتياگو‌ برنابئو به تساوي يک بر يک رضايت دادند تا همه چيز در بازي برگشت رقم خورد. در بازي رفت رافائل واران 19 ساله يک ستاره به تمام معنا بود و به تنهايي جور غيبت مدافعان رئال‌مادريد را کشيد و بعيد است ژوزه مورينيو نام او را در ليست بازيکنان اصلي با بارسلونا قرار ندهد. بعد از بازي رفت دو تيم عملکرد مطلوبي نداشتند. بارسلونا در پنج بازي خودش در اين فاصله به سه برد، يک تساوي و يک باخت دست پيدا کرده است. شکست برابر ميلان در ليگ قهرمانان اروپا، بارسا را در آستانه حذف از ليگ قهرمانان قرار داده است. در سوي مقابل رئال‌مادريد نيز وضعيت مشابهي داشته است. آنها نيز در پنج بازي خود در فاصله بازي رفت و برگشت ال‌کلاسيکو به سه برد، يک تساوي و يک باخت رسيده‌اند. با اين تفاوت که باخت رئال‌مادريد در ليگا برابر گرانادا و باخت بارسلونا در ليگ قهرمانان اروپا برابر ميلان بوده است.

مسي که در 15 بازي اخير بارسلونا در ليگا گلزني کرده است،‌ در پنج بازي قبلي بارسلونا پنج گل زده است. هر چند برابر ميلان شب کم‌فروغي داشت. در سوي مقابل نيز رونالدو در پنج بازي اخير خود براي رئال مادريد چهار گل زده است. هر دو تيم در بازي‌هاي اين هفته‌ خود در ليگا نيز عملکرد مشابهي داشته‌ و با حساب دو بر يک حريفان خود را شکست دادند. جالب اين که هر دو تيم در اين هفته‌ از حريفان خود عقب افتادند.

نکته ديگر در اين ديدار اين است که دو تيم شنبه هفته‌ آينده نيز در ليگا با يکديگر بازي خواهند داشت. هر چند رئال‌مادريد هيچ شانسي براي قهرماني در ليگا ندارد ولي قطعا قضيه ال‌کلاسيکو براي ژوزه مورينيو و مادريدي‌ها با کسب قهرماني فرق مي‌کند. در سوي مقابل بازي اهميت زيادي براي بارسلونا دارد تا بتواند به فينال راه يابد. ليونل مسي که در بازي رفت اسير مسايل حاشيه‌اي شد و گفته مي‌شد، با آيتور کارانکا و آلوارو آربلوآ در پارکينگ برنابئو درگيري لفظي داشته است، در اين ديدار شانس اين را دارد تا به عنوان برترين گلزن تاريخ ال‌کلاسيکو برسد. پيش از مسي هموطن او آلفردو دي‌استفانو با 18 گل زده بهترين گلزن تاريخ ال‌کلاسيکو بوده است و مسي اکنون با 17 گل زده در تعقيب او به سر مي‌برد.

رئال‌مادريد در بازي سه‌شنبه شب همچنان از وجود کاپيتان خود ايکر کاسياس بي‌بهره است اما در خط دفاع مارسلو کم‌کم به فرم مطلوب خود رسيده و مي‌تواند قوهاي سپيد را همراهي کند. در جهبه مقابل نيز ژاوي و ويا به آمادگي مطلوب رسيدند و به احتمال زياد از ابتدا بازي خواهند کرد. آدريانو و سانچس در تمرين گروهي يکشنبه آبي‌-اناري‌ها حاضر نبودند تا احتمال نبودنشان در بازي در نوکمپ افزايش يابد.
 



ووووووووو خبر مهم تر اینکه پس فردا بازی حساس استقلال ایران و الریان قطر میباشد و من از امروز که 2شنبه است استرس دارم و دارم میمیرم و میخوام که هرچه زودتر بازی شروع بشه و با برد استقلال به پایان برسه  

خبر خوشحال کننده این بود که فرهاد که مقداری مسدوم بود و ویزایش مشکل داشت حل شد و امروز با تیم به قطر رفت   و خبر بد اینکه ساموئل به دلیل 2اخطاره بودن از فصل قبل لیگ آسیا در این بازی نمیتونه استقلال رو همراهی کنه و امیر قلعه نوعی مجبور شده کیانوش رحمتی رو با خودش به قطر ببره .

و احتمالا استقلال با 2 هافبک نفوذی در این بازی به میدان میرود و با فرزاد حاتمی و آرش برهانی در حمله شروع میکنه

انشا الله به امید پیروزی تیم استقلال ایران

در ضمن فردا ساعت 16:30 تراکتور بازی داره و پس فردا ساعت 19:30 هم سپاهان و انشا الله سه برد نمایندگان ایران مخصوصا استقلال رو به اطلاع شما میرسانم.

با تشکر و سپاس  



دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:استقلال,باشگاههای آسیا,لیگ آسیا,اس اس اس اس, :: 11:5 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

فردا شب بازی برگشت جام حذفی اسپانیا بین رئال مادرید و بارسلونا برگزار میشه و ال کلاسیکو دوباره برگزار میشه و برنده این بازی به فینال میرسه که اگر بارسلونا باشه میشه گفت رئال امسال بدون جام خواهد ماند و این خیلی بده مگر اینکه در بازی برگشت با منچستر شگفتی ساز بشهو بازی رو ببره.

امیدوارم که بارسلونا ببرد و من خوشحالیم رو به شما نشون بدم 



دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:ال کلاسیکو,بارسلونا,رئال مادرید, :: 11:1 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

بازی و دربی شهر میلان دیشب برگزار شد و نتیجه بازی اینترمیلان و آث میلان به تساوی 1 بر 1  رسید  و یوونتوس هم 2 بر  صفر بر حریف خود غلبه کرد. 



دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:دربی ایتالیا,اینتر میلان,آث میلان,دربی, :: 10:58 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

میلان 2 بر 0 برد بارسلونا   رو و من اعصاب ندارم دوستان امیدوارم که تو بازی برگشت جبران کنه بارسلونا وگر نه من از طرفداران بارسلونا خارج میشم.

با تشکر



پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:بارسلونا,جام باشگاههای اروپا,, :: 1:54 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

با سلام

امشب بازی حساس آث میلان و بارسلونا برگزار میشه و امیدوارم تمامی فوتبال دوستان که علاقه شدید به بازی جذاب دارند این بازی رو از دست ندهند.

از بازیهای مهم میشه به برد 3 بر 1 بایرن مونیخ برابر آرسنال گفت که بازی برگشت رو جذاب تر و حجومی میکنه و پیروزی یوونتوس هم خیلی جالب بود.

امیدوارم مسی امشب بترکونه

مسی بترکون



چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:بازی بارسلونا و آث میلان,جام باشگگاههای اروپا,بارسلونا, :: 10:38 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

امروز بازی تراکتور و گهر   و بازی پیروزی و سپاهان  برگزار میشه  و من که استقلالی 2 آتیشه هستم ولی امروز طرفدار گهر و پیروزی هستم و امیدوارم حداقل این 2تیم مساوی رو بگیرن تا من و استقلالی ها رو خوشحال کنن. 



یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:لیگ برتر, :: 2:49 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

بازی امروز استقلال وفجر سپاسی در حالی در ورزشگاه حاغظیه  یرگزار شد که با نتیجه پرگل 5 بر 0 به سود استقلال به پایان رسید و امیر قلعه نوعی از کیفیت خوب این ورزشگاه گفت.

گلهای این بازی رو نکونام یک گل . آرش برهانی یک گل. سیاوش اکبرپور یک گل . و فرزاد حاتمی 2 گا به ثمر رساندند و استقلال با 52 امتیاز در صدر جدول قرار داشت و دارد

حالا میبینیم صحبت های امیر قلعه نوعی بعد از بازی:

امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی 5 بر صفر استقلال مقابل فجر سپاسی عنوان کرد: بابت عدم حضور روز گذشته‌ام در کنفرانس مطبوعاتی عذرخواهی می‌کنم. در مورد بازی بایم بگویم که خدا را شکر بازی خوبی انجام دادیم و 3 امتیاز حساس را کسب کنیم هر چند که فجر پیش از زدن گل اول ما خیلی بهتر از ما بازی می‌کرد.

وی ادامه داد: بر اساس تجربه بازیکنانم برخلاف بازی پنالتی نصیب ما شد البته در نیمه دوم شناخت بهتری نسبت به حریف پیدا کردیم و با تغییراتی که دادیم توانستیم پیروزی با ارزشی کسب کنیم هر چند که انتظار نداشتیم با این نتیجه به برتری دست یابیم. از تمام مسئولان تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: پس از مدت‌ها به جز ورزشگاه آزادی زمین خوب دیگری هم پیدا شد هر چند که نیاز به کار بیشتری دارد اما معتقدم بعد از آزادی زمین حافظیه بهترین زمین است. شاگردان سرهنگ یاوری بازی خوبی برابر ما انجام دادند و تا قبل از ضربه پنالتی هم بهتر از ما بودند.

قلعه‌نویی با شکایت از بازیکنانش یادآور شد: من گله‌ای دارم اینکه از دقیقه 80 تا 90 سه موقعیت خطرناک به حریف دادیم برای تیمی که می‌خواهد در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند این موضوع خطرناک است باید روی این موضوع کار کنیم تا این ایراد را از بین ببریم اینکه 3 موقعیت صد در صد گل در 10 دقیقه به حریف بدهیم برایمان بد است.

وی افزود: شناختی از زمین حافظیه داشتیم البته روشنایی‌ها و استانداردهای این زمین باید کامل تر شود. از تماشاگران شیرازی هم تشکر می‌کنم با اینکه تیمشان باخت هیچ بی‌احترامی به حریف نکردند فضای قشنگی در ورزشگاه به وجود آمده بود.

سرمربی استقلال در مورد اینکه فجر سپاسی در این زمین بازی نمی‌کرد، تصریح کرد: من نمی‌توانم به کار سرهنگ یاوری دخالت کنم و در این زمینه صحبت کنم. توانستیم 3 امتیاز حساس را کسب کنیم و امیدوارم این ورزشگاه هم به استانداردهای لازم دست یابد.

قلعه‌نویی درباره حضور یکی از تماشاگران و بوسیدن سید مهدی رحمتی در زمین یادآور شد: بوسه که واقعا بوسه بود اما در مورد رحمتی باید بگویم او هم اکنون بهترین دروازه‌بان آسیا است. او دروازه‌بان کاملی شده و رفتن از تیم ملی خیلی زود است. گرفتن 7 امتیاز در مقدماتی جام جهانی حداقل 5 امتیازش توسط رحمتی بوده است.باید اجازه دهیم مسئولان جلسه‌ای برگزار کنند و در این مورد تصمیم بگیرند. مسئولان فدراسیون باید با رحمتی صحبت کنند. واقعا او یکی از بازیکنان مؤثر در تیم ملی است و با برگزاری نشست‌هایی این موضوع حل شود.

سرمربی استقلال در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از او پرسید جناح چپ شما امروز دچار مشکل شده بود، گفت: فکر می‌کردم شما در گذشته بیشتر کار حقوقی می‌کردید اما انگار کار فنی فوتبالی هم بلد هستید، کناره‌های ما در نیمه اول روند خوبی نداشتند البته می‌گویند که قلعه‌نویی مربی سنتی است و همان تغییرات خود را انجام دادیم تا به روند خوبی برسیم. عباس محمدرضایی روند همیشگی خود را نداشت.

وی در مورد نتایج تیم ملی و پیروزی ایران برابر لبنان خاطر نشان کرد: اجازه بدهید در این مورد صحبت نکنم اگر بخواهم چیزی بگویم به من حمله می‌کنند. سایتی است که به روح مادرم افتخار می‌کنم که علیه من مطلب می‌نویسد. در آینده معلوم می‌شود که این سایت چه کارهایی برای فوتبال انجام داده است و علیه امیر قلعه‌نویی مطلب نوشته است. در زمان دادکان ما برابر تیم‌های بزرگ شکست می‌خوردیم و ناراحت می‌شدیم و هم اکنون لبنان را که می‌بریم شاد می‌شویم این نشان می‌دهد که فوتبال به دست اهالی فن آن نیست، باید به دست اهالی فن بدهیم.

قلعه‌نویی افزود: آنهایی که برای فوتبال زحمت می‌کشند به آنها حمله می‌شود. کسانی که خود را به فوتبال چسبانده‌اند و از آن سود می‌برند فوتبالی شده‌اند و آدمهایی که فوتبالی بودند اسمی از آنها برده نمی‌شود. خوشحالم که آن سایت علیه من مطلب می‌نویسد روزنامه‌های دیگر هم من را می‌زنند آنها هم به دلیل این است که با قلعه‌نویی مشکل دارند. می‌خواهند من را بسوزانند در آینده همه چیز معلوم می‌شود اگر آن سایت علیه من مطلب می‌زند در آینده برای من مدالی می‌شود. همه آنها را به خدا واگذار می‌کنم.

سرمربی استقلال در مورد قضاوت داور عنوان کرد: من از صحنه پنالتی دور بودم اما فکر می‌کنم تصمیم کمک داور درست بود. داوری خوب سوت زد و تأثیری در نتیجه بازی نداشت. داوری‌ها خوب و پاک است اما متأسفانه در هفته‌های اخیر هجمه‌ای علیه داوران به وجود آمده است. در دیدار برابر راه‌آهن ما از یک ضربه پنالتی سود نبردیم اما فضا را طوری ایجاد کردند که انگار راه‌آهن از این موضوع متضرر شده است.

وی ادامه داد: داوران خصوصا مظفری‌زاده، فغانی، ترکی و قهرمانی داوران خوبی هستند و لیاقت حضور در جام جهانی را دارند. در رقابت‌های حساس مرحله مقدماتی جام جهانی داوران ایرانی قضاوت کردند و می‌توانند در رقابت‌های جام جهانی حاضر شوند.

سرمربی استقلال در پایان در خصوص حضور جانواریو افزود: گزارش‌های پزشکی حاکی از آن است که او در آمادگی صد در صد قرار ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
 



بازی امروز استقلال وفجر سپاسی در حالی در ورزشگاه حاغظیه  یرگزار شد که با نتیجه پرگل 5 بر 0 به سود استقلال به پایان رسید و امیر قلعه نوعی از کیفیت خوب این ورزشگاه گفت.

گلهای این بازی رو نکونام یک گل . آرش برهانی یک گل. سیاوش اکبرپور یک گل . و فرزاد حاتمی 2 گا به ثمر رساندند و استقلال با 52 امتیاز در صدر جدول قرار داشت و دارد

حالا میبینیم صحبت های امیر قلعه نوعی بعد از بازی:

امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی 5 بر صفر استقلال مقابل فجر سپاسی عنوان کرد: بابت عدم حضور روز گذشته‌ام در کنفرانس مطبوعاتی عذرخواهی می‌کنم. در مورد بازی بایم بگویم که خدا را شکر بازی خوبی انجام دادیم و 3 امتیاز حساس را کسب کنیم هر چند که فجر پیش از زدن گل اول ما خیلی بهتر از ما بازی می‌کرد.

وی ادامه داد: بر اساس تجربه بازیکنانم برخلاف بازی پنالتی نصیب ما شد البته در نیمه دوم شناخت بهتری نسبت به حریف پیدا کردیم و با تغییراتی که دادیم توانستیم پیروزی با ارزشی کسب کنیم هر چند که انتظار نداشتیم با این نتیجه به برتری دست یابیم. از تمام مسئولان تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: پس از مدت‌ها به جز ورزشگاه آزادی زمین خوب دیگری هم پیدا شد هر چند که نیاز به کار بیشتری دارد اما معتقدم بعد از آزادی زمین حافظیه بهترین زمین است. شاگردان سرهنگ یاوری بازی خوبی برابر ما انجام دادند و تا قبل از ضربه پنالتی هم بهتر از ما بودند.

قلعه‌نویی با شکایت از بازیکنانش یادآور شد: من گله‌ای دارم اینکه از دقیقه 80 تا 90 سه موقعیت خطرناک به حریف دادیم برای تیمی که می‌خواهد در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند این موضوع خطرناک است باید روی این موضوع کار کنیم تا این ایراد را از بین ببریم اینکه 3 موقعیت صد در صد گل در 10 دقیقه به حریف بدهیم برایمان بد است.

وی افزود: شناختی از زمین حافظیه داشتیم البته روشنایی‌ها و استانداردهای این زمین باید کامل تر شود. از تماشاگران شیرازی هم تشکر می‌کنم با اینکه تیمشان باخت هیچ بی‌احترامی به حریف نکردند فضای قشنگی در ورزشگاه به وجود آمده بود.

سرمربی استقلال در مورد اینکه فجر سپاسی در این زمین بازی نمی‌کرد، تصریح کرد: من نمی‌توانم به کار سرهنگ یاوری دخالت کنم و در این زمینه صحبت کنم. توانستیم 3 امتیاز حساس را کسب کنیم و امیدوارم این ورزشگاه هم به استانداردهای لازم دست یابد.

قلعه‌نویی درباره حضور یکی از تماشاگران و بوسیدن سید مهدی رحمتی در زمین یادآور شد: بوسه که واقعا بوسه بود اما در مورد رحمتی باید بگویم او هم اکنون بهترین دروازه‌بان آسیا است. او دروازه‌بان کاملی شده و رفتن از تیم ملی خیلی زود است. گرفتن 7 امتیاز در مقدماتی جام جهانی حداقل 5 امتیازش توسط رحمتی بوده است.باید اجازه دهیم مسئولان جلسه‌ای برگزار کنند و در این مورد تصمیم بگیرند. مسئولان فدراسیون باید با رحمتی صحبت کنند. واقعا او یکی از بازیکنان مؤثر در تیم ملی است و با برگزاری نشست‌هایی این موضوع حل شود.

سرمربی استقلال در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از او پرسید جناح چپ شما امروز دچار مشکل شده بود، گفت: فکر می‌کردم شما در گذشته بیشتر کار حقوقی می‌کردید اما انگار کار فنی فوتبالی هم بلد هستید، کناره‌های ما در نیمه اول روند خوبی نداشتند البته می‌گویند که قلعه‌نویی مربی سنتی است و همان تغییرات خود را انجام دادیم تا به روند خوبی برسیم. عباس محمدرضایی روند همیشگی خود را نداشت.

وی در مورد نتایج تیم ملی و پیروزی ایران برابر لبنان خاطر نشان کرد: اجازه بدهید در این مورد صحبت نکنم اگر بخواهم چیزی بگویم به من حمله می‌کنند. سایتی است که به روح مادرم افتخار می‌کنم که علیه من مطلب می‌نویسد. در آینده معلوم می‌شود که این سایت چه کارهایی برای فوتبال انجام داده است و علیه امیر قلعه‌نویی مطلب نوشته است. در زمان دادکان ما برابر تیم‌های بزرگ شکست می‌خوردیم و ناراحت می‌شدیم و هم اکنون لبنان را که می‌بریم شاد می‌شویم این نشان می‌دهد که فوتبال به دست اهالی فن آن نیست، باید به دست اهالی فن بدهیم.

قلعه‌نویی افزود: آنهایی که برای فوتبال زحمت می‌کشند به آنها حمله می‌شود. کسانی که خود را به فوتبال چسبانده‌اند و از آن سود می‌برند فوتبالی شده‌اند و آدمهایی که فوتبالی بودند اسمی از آنها برده نمی‌شود. خوشحالم که آن سایت علیه من مطلب می‌نویسد روزنامه‌های دیگر هم من را می‌زنند آنها هم به دلیل این است که با قلعه‌نویی مشکل دارند. می‌خواهند من را بسوزانند در آینده همه چیز معلوم می‌شود اگر آن سایت علیه من مطلب می‌زند در آینده برای من مدالی می‌شود. همه آنها را به خدا واگذار می‌کنم.

سرمربی استقلال در مورد قضاوت داور عنوان کرد: من از صحنه پنالتی دور بودم اما فکر می‌کنم تصمیم کمک داور درست بود. داوری خوب سوت زد و تأثیری در نتیجه بازی نداشت. داوری‌ها خوب و پاک است اما متأسفانه در هفته‌های اخیر هجمه‌ای علیه داوران به وجود آمده است. در دیدار برابر راه‌آهن ما از یک ضربه پنالتی سود نبردیم اما فضا را طوری ایجاد کردند که انگار راه‌آهن از این موضوع متضرر شده است.

وی ادامه داد: داوران خصوصا مظفری‌زاده، فغانی، ترکی و قهرمانی داوران خوبی هستند و لیاقت حضور در جام جهانی را دارند. در رقابت‌های حساس مرحله مقدماتی جام جهانی داوران ایرانی قضاوت کردند و می‌توانند در رقابت‌های جام جهانی حاضر شوند.

سرمربی استقلال در پایان در خصوص حضور جانواریو افزود: گزارش‌های پزشکی حاکی از آن است که او در آمادگی صد در صد قرار ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
 



مقابل پیکان پیروزی خوبی به دست آوردید.



خوشبختانه پیروزی خوبی به دست آوردیم و بعد از دربی این برد خیلی برایمان خوب بود. البته در این بازی هم خوب بازی کردیم و هم پیروزی پر گلی به دست آوردیم.

بعد از چند هفته بازی کردی؟

فکر می کنم 7 هفته.

از عملکردت راضی بودی؟

هم راضی بودم و هم ناراضی! البته باید بیشتر تلاش کنم تا به شرایطی که دلخواه خودم است برسم.

قلعه نویی چطور، او از بازی ات راضی بود؟

من امیر قلعه نویی را بعد از بازی ندیدم که بگوید از من راضی است یا خیر.

فرهاد مجیدی هم سرانجام پایش به گل باز شد.

من خوشحال شدم و خدا را شکر که این اتفاق افتاد. هر بازیکنی که برای استقلال گل بزند خوشحال می شوم.

ظاهرا در نیمه اول مهاجم بودی؟

همینطور است. هنگامی که مجیدی به بازی آمد یک خط عقب تر رفتم و هافبک بازی کردم.

پاس گل هم به حاتمی دادی؟

من هر وقت مهاجم باشم خوب پاس گل می دهم. زمانی که برهانی آقای گل شد و زمانی که عنایتی در کنارم حضور داشت پاس گل های زیادی به آنها دادم.

بازی آینده استقلال با راه آهن است. آن بازی را چطور می بینی؟

بازی کردن با تیم های علی دایی راحت نیست. چون بازیکنانش با جان و دل برایش بازی می کنند و این مسئله کار ما را سخت می کند.از نظر من تیمی که می خواهد قهرمان شود باید همه بازی ها را ببرد.
 



جمعه 27 بهمن 1391برچسب:مصاحبه با سیاوش اکبرپور,سیاوش اکبرپور, :: 1:58 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

یلی ها گفتند خرابت می کنند ولی من به خاطر هواداران آمدم / تا 40 سالگی هم برایشان بازی می کنم



*چرا دوباره به استقلال بازگشتی. حقیقتاً کسی پیش‌بینی نمی‌کرد دوباره این اتفاق بیفتد ولی تو آمدی.

اول همه باید بگویم در این مدت زیاد از قول من مصاحبه کار شده ولی من با هیچ‌کس صحبت نکرده‌ام. یک بار در زمان عقد قرارداد حرف زدم و یک بار هم بعد از بازی استقلال. پاسخ سؤالی که پرسیدید، خیلی روشن است. از کودک هفت، هشت ساله گرفته تا آدم‌‌های جوان و مسن که جای پدرم بودند، از من خواستند که دوباره به استقلال برگردم. من باید یک تصمیم مهم می‌گرفتم و در آن شرایط تصمیم گرفتم به چیزی که دلم می‌گوید، گوش کنم. به خاطر علاقه‌ای که داشتم و به خاطر این هواداران تصمیم گرفتم برگردم و دوباره در خدمت استقلال و طرفدارانش باشم.

*البته که این بازگشت طرفداران را خیلی شاد کرد.

اگر این حرف‌ها را زدم به ‌خاطر این نبود که بخواهم سر استقلال یا طرفدارانش منت بگذارم. فرهاد مجیدی نمی‌تواند گذشته‌‌اش را فراموش کند، من هرچه دارم از استقلال و طرفدارانش دارم. وقتی تصمیم گرفتم به استقلال برگردم، خیلی‌ها به من گفتند برنگرد، شاید خرابت کنند ولی من تصمیم گرفته بودم و روی آن ایستادم.

گفتم برمی گردم، حتی اگر خراب شوم. اینجا دیگر خودم مهم نبودم، گفتم ایرادی ندارد، من کنار این هواداران باشم‌؛ حتی به این قیمت که خراب شوم.

*البته تو در همان بدو ورود برای استقلال بازی نکردی. انگار دوست داشتی وقتی کنار تیم باشی که بتوانی مؤثر کاری کنی.

یک ماه است زیر نظر بدنساز تیم آقای حاج‌‌قاسم که پدرش هم بازیکن استقلال بوده، کار می‌کنم. در این مدت خیلی خوب با من تمرین کرد تا آماده شوم و بتوانم برای استقلال دوباره بازی کنم.

*الان فرهاد مجیدی می‌تواند بازیکن فیکس استقلال باشد؟

ببینید شرایط بازی در تمرین کردن به دست نمی‌آید. شرایط مسابقه با تمرین فرق دارد، من حداقل باید دو، سه بازی برای استقلال فیکس کار کنم تا شرایط بازی را به دست بیاورم.

*البته طرفداران هم دوست دارند تو فیکس باشی‌، مخصوصاً در بازی‌های قبل.

خب این نظر کادرفنی بود من از ابتدا بازی نکنم و بیشتر به عنوان یار ذخیره به میدان بروم.

*استقلال در سه جبهه می‌جنگد. به زودی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم آغاز خواهد شد. شما با العین امارات، الهلال عربستان و الریان قطر همگروه هستید، واقعاً گروه دشواری است.

بله، من هم با نظر شما موافق هستم. گروه فوق‌العاده سختی داریم اما معتقدم استقلال هم تیم بسیار کاملی است و برای خودش یکی از قدرت‌ها به حساب می‌‌آید ولی به هر‌ حال کار سخت است و به راحتی نمی‌توانیم از صعود حرف بزنیم. شما نگاه کنید که آنها چقدر هزینه می‌کنند. العین امسال، فصل خوبی را سپری می‌کند و در بهترین روزهایش قرار دارد. الهلال و الریان هم تیم‌های خوبی هستند، عرب‌ها در فوتبال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این کار را بسیار سخت می‌کند ولی ما هم استقلال هستیم و امیدواریم که در آسیا نیز موفق باشیم.

*البته ما هم تماشاچیان زیادی داریم که همیشه به تیم‌ها کمک می‌کنند، البته امسال تعداد تماشاچی‌ها کمتر شده، فکر می‌کنی چرا؟

قمیت بلیت‌ها بالا رفته است و این خیلی تأثیرگذار است. از طرفی ما در فصل سرما هستیم.

*درباره تیم‌ملی حرف بزنیم. خیلی‌ها از صعود به جام‌جهانی‌ نا‌امید هستند، تو چقدر امیدواری؟

نباید فکر کنیم همه‌چیز تمام شده است. تیم‌ملی هنوز شانس دارد. ما مربی بزرگی به نام کارلوس کروش روی نیمکت تیم‌ملی داریم که می‌تواند کمک زیادی کند. اگر بتوانیم قطر را شکست دهیم، شک نکنید به جام‌جهانی‌ صعود خواهیم کرد.

*کلاس‌های مربیگری‌ات چه شد؟ قرار است ادامه بدهی...

به خاطر بازی استقلال و پرسپولیس نتوانستم در کلاس‌های مربیگری حاضر شوم و حالا منتظر ایمیل جدید هستم تا زمان کلاس‌های بعدی را بدانم و در آنها شرکت کنم.

*مدرک A فیفا را از فدراسیون فوتبال انگلیس می‌گیری، درست است؟

بله، قرار است در کلاس‌هایی که فدراسیون فوتبال این کشور برگزار می‌کند، شرکت کنم. هنوز زمان کلاس‌ها را نمی‌دانم ولی خوب می‌دانم که گرفتن مدرک A، آن هم از انگلیس فوق‌العاده سخت است. خیلی دوست دارم اولین مربی‌ای باشم که مدرک مربیگری‌ام را از انگلیس می‌گیرم. در این‌باره با باشگاه استقلال و شخص امیر قلعه‌نویی هم حرف زدم تا بتوانم در کلاس‌ها شرکت کنم.

*درباره زمان خداحافظی‌ات حرف و حدیث زیاد است. در این‌باره چه تصمیمی گرفته‌ای؟

قبلاً هم گفتم زمان خداحافظی‌ام از فوتبال را، خودم تعیین می‌کنم. ممکن است همین فردا از فوتبال خداحافظی کنم و شاید هم چهار سال دیگر در فوتبال بمانم و بازی کنم. من هواداران را خیلی دوست دارم و می‌دانم که چقدر انتظار‌شان از من بالاست. اگر قرار باشد، به خاطر آنها سه جلسه روزی تمرین می‌کنم تا بتوانم آماده‌تر شوم و آماده بمانم تا انتظارات آنها را برآورده کنم.

*ظاهراً برایت سن و سال اهمیتی ندارد، البته بیشتر کارشناس‌ها هم می‌گویند بازیکنی مثل مجیدی و کریمی بهتر از جوان‌ها بازی می‌کنند. کروش هم اخیراً گفته بود چه ایرادی دارد‌؛ گیگز و پل اسکولز هم در منچستر هنوز بازی می‌کنند.

من درباره خودم می‌توانم حرف بزنم و تنها می‌گویم تا زمانی‌که برای استقلال بازی کنم، مثل یک جوان 18 ساله در زمین می‌دوم.

*یعنی ممکن است تا 40 سالگی هم بازی کنی؟

بله، من به عشق این هواداران شاید تا 40 سالگی هم بازی کنم. تمام وجود من متعلق به این هواداران است. وقتی به استقلال برگشتم، برای تفریح نیامدم، برای رقابت آمدم. سخت تمرین کردم، می‌دانستم چه فشاری رویم خواهد بود، به خاطر همین انتظارها فهمیدم باید زیاد تمرین کنم و البته سخت. منتظر هستم تا شانس فیکس بازی کردن به من برسد تا بتوانم بعد از دو، سه بازی خودم را بیشتر جا بیندازم.

*استقلال در ادامه راه کار سختی در پیش دارد، آیا درخواستی از هواداران این تیم‌داری؟

شما مطمئن باشید که هواداران همیشه حامی ما بوده‌اند و خواهند بود. شک نکنید آنها استادیوم را دوباره پر می‌کنند و استقلال را تنها نمی‌گذارند. ‌این طرفداران همیشه از ما حمایت کرده‌اند، خود ما هم وقتی وارد استادیوم می‌شویم و می‌بینیم که هواداران زیادی آمده‌اند، انرژی زیادی می‌گیریم و با انگیزه‌تر بازی می‌کنیم.

*تو برای استقلال گل‌های زیادی زده‌ای، نظرت درباره این گل‌ها چیست؟

خیلی‌ها به خاطر حرف‌‌هایی که در این‌باره می‌زنند، سخت در اشتباه هستند. من اول با کمک خدا، بعد دعای پدر و مادرم و هواداران و همین‌طور حمایت همبازی‌هایم برای استقلال گل زدم. فکر می‌کنم خدا به من عزت داده که در تیم بزرگی مثل استقلال بازی می‌کنم و می‌توانم با گل‌هایم دل هواداران را خوشحال کنم.

*حرف خاصی ماند؟

من در فوتبال ایران به حرف‌‌هایی که پشت‌سرم می‌زنند، توجهی نمی‌کنم و تنها تمرکزم را روی کار خودم گذاشته‌ام و باقی چیزها هم دست خداست
 



جمعه 27 بهمن 1391برچسب:فرهاد مجیدی,مصاحبه با فرهاد مجیدی,, :: 1:51 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون بین‌المللی فوتبال دومین رده‌بندی تیم‎های برتر جهان در سال 2013 که مربوط به ماه فوریه است را امروز پنجشنبه منتشر کرد. بر اساس رده‌بندی جدید منتشر شده، فوتبال ایران با 543 امتیاز و دو پله صعود در رده پنجاه و هشتم جهان ایستاده است.

فوتبال ایران در حالی با این صعود مواجه شده که در دو رنکینگ اخیر فدراسیون جهانی فوتبال مربوط به آخرین ماه سال 2012 و اولین ماه سال جاری میلادی به ترتیب پانزده و یک پله سقوط داشت.

البته بر اساس فوتبال ایران که در نخستین رده‌بندی سال جاری میلادی با سقوط یک پله‌ای در رده پنجم تیم‌های آسیایی قرار گرفت، در رده‌بندی جدید نیز همچنان جایگاه پنجم را در میان تیم‌های آسیایی در اختیار دارد. ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و ازبکستان تیم‌های آسیایی هستند که در رده‌بندی جدید بالاتر از ایران قرار دارند. ژاپن در رده 28 جهان ایستاده است. استرالیا و کره جنوبی به ترتیب در رده‌های 37 و 38 قرار دارند و ازبکستان هم جایگاه 57 را به خود اختصاص داده است.

در رده‌بندی ماه فوریه فدراسیون بینپ‌المللی فوتبال سه رده نخست بدون تغییر مانده است طوریکه همچنان اسپانیا با 1590 امتیاز صدرنشین است و آلمان و آرژانتین هم در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. رده‌بندی 10 کشور برتر جهان در رنکینگ جدید فیفا به این شرح است:

1- اسپانیا (1590 امتیاز)
2- آلمان (1473 امتیاز)
3- آرژانتین (1281 امتیاز)
4- انگلستان (1160 امتیاز)
5- ایتالیا (1157 امتیاز)
6- کلمبیا (1129 امتیاز)
7- پرتغال (1129 امتیاز)
8- هلند (1108 امتیاز)
9- کرواسی (1059 امتیاز)
10- روسیه (1055 امتیاز
 



جمعه 27 بهمن

    فجر سپاسی  ---  استقلال 

ملوان   ---   فولاد

نفت آبادان --- آلومینیوم هرمزگان

پیکان  ---   سایپا

 ذوب آهن ---  مس

 

 

 

یکشنبه 29 بهمن

گهر دورود    تراکتور سازی

راه آهن    داماش

پیروزی    سپاهان  

 

 

 

 

سه شنبه   1 اسفند

 صبای قم    نفت تهران



جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, :: 1:17 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

قهرمان زن شناگر ایرانی 

مرضیه رضایی اظهار کرد: حداقل توقع بانوان ورزش کار و قهرمان از سازمان های ورزشی و دولتی حمایت است. دارنده ۳۵۰ مدال رنگارنگ در رشته شنای بانوان تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده ورزش بانوان عدم حمایت مسئولان از آنها است.
رضایی افزود: اگر ورزش در کشور ما تبدیل به یک حرفه شود و حقوق و در آمد یک ورزشکار بانو که در رشته شنا فعالیت می کند حداقل به اندازه حقوق یک کارگر ساده باشد پیشرفت ورزشی در این رشته چند برابر خواهد شد.
وی گفت: پدر و مادر من ورزشکار بودند و توانایی خرید جایزه برای تشویق بیشتر من را داشتند اما همه ورزشکاران شاید این امکان برایشان فراهم نباشد.
ورزش به درس لطمه نمی زند
قهرمان شنای خراسان رضوی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات سر راه ورزش قهرمانی در بین بانوان تفکر اشتباهی است که بعضی ها دارند و فکر می کنند ورزش و درس خواندن منافاتی باهم دارند.
رضایی بیان کرد: بنده خودم ضمن انجام ورزش در سطح ملی و قهرمانی موفق شدم در رشته مهندسی برق لیسانس بگیرم و در حال حاضر نیز در مقطع فوق لیسانس در رشته تربیت بدنی مشغول به تحصیل هستم.
وی افزود: در صورتی که ورزشکاران با برنامه جلو بروند نه تنها ورزش به درسشان لطمه نمی زند بلکه در موفقیت هایشان نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
نائب رئیس هیئت شنای اداره کار خراسان رضوی گفت: در کشورهای دیگر بانوان ورزشکار تا سن ۳۰ تا ۳۲ سالگی به راحتی ورزش قهرمانی را ادامه می دهند اما در کشور ما در سن ۱۸ سالگی ورزش را رها می کنند و دنبال کارشان می روند.
رضایی افزود: اگر حمایت از طرف دولت انجام نشود ما نه یک قدم بلکه صدها قدم از ورزش دنیا عقب خواهیم ماند و ورزشکارانمان را یکی یکی از دست خواهیم داد.

حداقل مقام دوم را کسب می کنیم


وی اظهار کرد: امروز تیم ما به قصد شرکت در مسابقات شنای قهرمانی کشور به تهران اعزام خواهد شد.



مربی تیم ۱۳ و ۱۴ ساله های شنای خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه در این چند وقت اخیر تیم تمرینات نسبتا خوبی را پشت سر گذاشته است فکر می کنم بتوانیم با دست پر از مسابقات بر گردیم.
رضایی افزود: برای آمادگی هر چه بیشتر تیم حمایت های خوبی از جانب مسئولان استان وجود داشته و هرگاه درخواست ساعت تمرین کرده ایم از ما حمایت کرده اند.
وی گفت: خراسان رضوی در رشته شنا حرف های زیادی برای گفتن دارد و تیم های ما همیشه جزء مدعیان قهرمانی در کشور بوده اند.
قهرمان شنا خراسان رضوی گفت: با توجه به شناختی که از شنا گران تیم استان دارم می توانم ادعا کنم که تیم ما در مسابقات قهرمانی شنای بانوان کشور که از دهم بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود حداقل مقام دوم را کسب خواهد کرد.
کم کم انگیزه ها از بین می رود
رضایی با اشاره بر لزوم برگزاری مسابقات بین المللی شنا برای بانوان کشور تاکید کرد: کم کم انگیزه های بانوان ورزشکار در رشته شنا دارد از بین می رود.
وی افزود: فدراسیون شنای کشور باید به فکر باشد تا ورزشکاران قهرمان بانوی کشور برای حفظ آمادگی و رقابت به ورزشکاران دیگر کشورها دسترسی داشته باشند.
بانوی قهرمان خراسانی اظهار کرد: امثال بنده بعد از کسب ۳۵۰ مدال که حداقل ۱۵۰ عدد از این نشان ها طلا است و همچنین کسب حدود ۲۰۰ مقام در لیگ برتر شنای کشور احتیاج به حریف خارجی سطح اول داریم تا بتوانیم با رقابت با این ورزشکاران انگیزه های قهرمانی را در خودمان زنده نگه داریم.



رضایی گفت: قبلا هر چهار سال یک بار مسابقات کشورهای اسلامی برگزار می شد که آن هم دیگر برگزار نمی شود و ما عملا هیچ مسابقه بین المللی در رشته شنای بانوان نداریم.
قهرمانی با حفظ مسائل شرعی را دوست دارم
وی با اشاره به لزوم حفظ حدود و مسائل دینی و شرعی که اسلام به منظور حفاظت زنان تدوین کرده افزود: قهرمانی با حفظ مسائل شرعی را دوست دارم و به همین دلیل از مسئولان کشور درخواست می کنم شرایطی را مهیا کنند تا بانوان شنا گر کشورمان بتوانند با حریفان خوب خارجی رقابت کنند.
قهرمان ۲۵ ساله مشهدی اظهار کرد: از خدای قادر و توانا، پدر و مادرم، مربیان، فدراسیون شنای کشور مسئولان هیئت شنای خراسان رضوی و همه کسانی که در این سال ها برای موفقیت من تلاش کردند تشکر می کنم و امیدوارم بتوانم با انتقال تجربیاتم به دیگران دینم را به ورزش کشور و شهرم به خوبی ادا کنم.
 



جمعه 26 بهمن 1391برچسب:شنا,شناگر زن ایرانی,مقام اول شناگر زن ایرانی, :: 11:54 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

بازی استقلال و راه آهن از هفته 25 لیگ برتر حدود یک ساعت پیش یه پایان رسید و استقلال با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.

نکته جالب اینه که مجیدی در دقبقه 70 به میدان آمد و به محض ورورد به زمین یعنی 10 ثانیه بعد تک گل استقلال رو  زد و نشون داد که تعویض طلایی استقلال است.

استقلال با این پیروزی 49 امتیازی شد و فاصله 3امتیازی خود را با تراکتور در صدر جدول حفظ کرد و در صدر جدول ماند.

با تشکر 

اس اس اس اس اس اس اس اس اس اس اس

عشق است  



تغییر ساعت بازی صبای قم و الشباب امارات
ساعت بازی تیم‌های فوتبال صبای قم و الشباب امارات در دیدار پلی‌آف لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا تغییر کرد.
در حالی که قرار بود این دیدار طبق اعلام قبلی کنفدراسیون فوتبال آسیا از ساعت 14 روز شنبه 21 بهمن‌ماه در قم برگزار شود، AFC با درخواست باشگاه صبای قم مبنی بر تغییر ساعت این بازی موافقت کرد و بدین ترتیب مسابقه صبا و الشباب از ساعت 17 در ورزشگاه یادگار امام قم به انجام خواهد رسید.

علاقمندان به فوتبال می‌توانند، این دیدار را به قضاوت «عبدالملک بن‌عبدالبشیر» با کمک «مونگ تانگ‌یو» و «لی تزه‌لیانگ» از سنگاپور تماشا کنند، در حالی که داور چهارم این بازی نیز «سینگ سوخبیر» از سنگاپور است و ناظر داوری بازی از کویت و ناظر بازی از اردن انتخاب شده‌اند.

تیم برنده این بازی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود می‌کند و باید با تیم‌های لخویا قطر، پاختاکور ازبکستان و الاتفاق عربستان رقابت کند، در حالی که دیدارهای مرحله گروهی به شکل رفت و برگشت با حضور تیم‌های مدعی برگزار می‌شود.

تیم فوتبال صبای قم در حالی خود را آماده حضور در مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا می‌کند که این تیم برای سومین‌بار بعد از سال‌های 1385 و 1387 فرصت ارزشمند حضور در مسابقات آسیایی را پیدا می‌کند.

این تیم ریشه‌دار و با سابقه فوتبال کشورمان پیش از این در سال 1384 با کسب عنوان قهرمانی مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر، توانست به مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا راه یابد.

همچنین صبای قم در پایان هفتمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس نیز توانست بعد از تیم‌های پرسپولیس تهران و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، عنوان سوم را به خود اختصاص داده و بدین ترتیب بار دیگر آسیایی شود.

صبای قم در پایان یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور که در اردیبهشت‌ماه سال جاری به پایان رسید، توانست با مربیگری عبدالله ویسی، سرمربی سابق خود به مقام چهارم دست یافته و بدین ترتیب سومین‌بار به لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا برود.

این تیم تمام تمهیدات لازم برای موفقیت در دیدار پلی‌آف مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا در روز شنبه 21 بهمن‌ماه را اندیشیده است و از هر نظر مهیا است تا در این دیدار با کسب برتری مقابل نماینده امارات راهی مرحله گروهی شود.
 



جمعه 20 بهمن 1391برچسب:بازی صبای قم و الشباب,ساعت بازی صبای قم و الشباب,, :: 7:10 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

برای اینکه وسیله نقلیه خود را بتوانید گران‌ترین خودرو در جهان بدانید باید قیمت خودرویتان کمی‌بیشتر از ۳۵ میلیون دلار باشد.به گزارش پارس ناز، زیرا خودرو ۳۵ میلیون دلاری ماشین مدل ۱۹۶۲ فراری GTO 250 گران ترین خودرو در جهان است که اخیرا از کلکسیون کریگ مک کاو از سیاتل در واشنگتن به فروش خواهد رسید و البته نکته شگفت آور این است که این خودرو در ۱۰ سال پیش فقط با قیمت ۸٫۵ میلیون دلار به فروش رسیده است.

 

خوب شاید سوال شما این است که چرا این خودرو خاص است زیرا از این خودرو تنها یک عدد و برای سر استرلینگ ماس توسط فراری طراحی و ساخته شد که البته ماس هرگز قادر به رقابت با این خودرو نشد اما توانست هم تیمی‌خود را در مسابقات لمانس ۱۹۶۲ یاری کند و این تنها رقابت برای این GTO بود و پس از آن این یک خودرو دیگر یک ماشین کلکسیونی بود. 



پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:گرانترین خودرو جهان,ماشینهای گران جهان,, :: 1:29 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

با سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان خوبم 

امروز بازی ایران و لبنان انجام شد و ابران  برای همه حریفان آسیایی خودش خ و نشون کشید 

ایران با نتیجه 5 بر 0 لبنان  رو برد تا هم جبران باخت مقابل این تیم در  مقماتی جام جهانی جبران شود و هم روحیه تیم بالا برود

گلهای ایران رو جواد نکونام بازیکن استقلال 3 گل و رضا قوچان نژاد 2 گل زد تا نتیجه 5 بر 0 تمام شود 

امیدوارم که این نتیجه روحیه تیم رو برگردونه برای بازیهای بعدی 

با تشکر



با سلام 

ال کلاسیکو بدون برنده بود 

بای رئال و بارسلونا با تساوی یک بر یک به کار خود در بازی رفت در زمین رئال به پایان دادند تا همه چیز به بازی برگشت در زمین بارسلونا مشخص شود

از نکات جالب خوب بازی نکردن مسی و رونالدو بود که اصلا چشم نواز نبود بازیشون ولی در کل بازی قشنگی بود و من حال کردم.

این 2تیم تا حالا 222 بار با هم بازی کردن که رئال 88 بار و بارسلونا 87 بار بردتد و بقیه بازیها به تساوی کشیده شده است. 



پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:ال کلاسیکو,رئال,بارسلونا,نتیجه بازی رئال مادرید و بارسلونا,, :: 1:46 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

امشب بازی ال کلاسیکو در نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا برگزار میشود و صد در صد بازی قشنگی خواهد بود و تنها تگرانی بازیکنان رئال مادرید نبود casilas  و   pepe  و  .... میباشد که این روحیه بارسلونا و بازیکنانشان را بالا میبرد .

امیدوارم که بازی خوبی باشد و ببینیم.... 



چهار شنبه 11 بهمن 1391برچسب:ال کلاسیکو,بازی رئال و بارسلونا,دربی اسپانیا,بازی مهم امشب, :: 3:55 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

نتایج امروز لیگ برتر 90-91 

استقلال 3  پیکان  0   (با گلهای آرزه وفرزاد حاتمی و فرهاد مجیدی)

تراکتور سازی 0 صبای قم 0

فجرسپاسی 0 سپاهان 0

ملوان 3 داماش 1

نفت تهران 1  ذوب آهن 0

مس کرمان 0 آلمینیوم هرمزگان 0

صنعت نفت آبادان 0  گهر درود  0  

راه آهن 0 سایپا0

 

در تنها بازی باقیمانده فردا پیروزی با فولاد در ساعت 16:50 به میدان می رود. 



با سلام الان دقیقه 80 بازی استقلال و پیکان هست و دقیقه 78 استقلال به وسیله مجیدی گل سوم  خودش رو زد و پای مجیدی به گل زدن باز شد و این خبر خوشی برای استقلالی های با غیرت باشه 

تبریک به همه استقلالیها 



با سلام وخسته نباشید خدما همه دوستان در آستانه 3 ساعت مانده به بازی دربی پایتخت جا دارد یادی از مرحوم  ناصر حجازی بکنیم و برای شادی روح آن مرحوم صلوات بفرستید   

چند تا عکس از مرحوم حجازی به یاد اون 

برای شادی روحش اجماعا صلوات 



جمعه 6 بهمن 1391برچسب:مرحوم ناصر حجازی,ناصر حجازی,عکس ورزشی,, :: 12:7 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

 


 

 

نظر سنجی شبکه2 بلاخره انجام شد و...
فرهاد مجیدی ۳۱۱ هزار رای
علی فک ۲۸۶ هزار رای
تموم شد...
دیگه محبوب محبوب نکنی هاااااااااااااا
آفرین .
آخر برنامه هم نوشت همانطور که انتظار میرفت محبوب ترین بازیکن کشورمون با اختلاف اول شد...
:)))
خخخخخ
لنگی لاللللل شدی ؟؟؟
عشق است 7 مقدس فرهاد مجیدی ♥ ♥ ♥ ♥
دهنه تمومه لنگیا آسفالت شد......
 

 

 

اینم تصویر خود برنامه شبکه 2 تا شک نکنید که از ما خیلی عقب ترین...



پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:استقلال, محبوبترین بازیکن ایران,کریمی بهتره یا مجیدی,, :: 10:22 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

با سلام بازی استقلال و ملوان به تساوی بدون گل رسید تا استقلال مجددا به صدر جدول رسید ولی ..............

من به عنوان یک استقلالی بازی جذابی ندیدم و دلیلشم منطقی میدونم چون تحت تاثیر دربی قرار گرفت و به حاشیه رفت. 



فرهاد مجیدی در بازی امروز استقلال با ملوان حضور ندارد......

قلعه نوعی دلیل این غیبت را آماده نبودن مجیدی برای این بازی دانست و گفت مجیدی خود را برای بازی دربی آمتده میکند.

 

 

انشا الله مجیدی در بازی دربی 2 تا گل میزند.

 



شنبه 30 دی 1391برچسب:فرهاد مجیدی,حضور مجیدی در دربی,, :: 2:24 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

 دربي در فرهنگ و لغت نامه ورزشي به معني مصاف ورزشي دو تيم از يک شهر يا يک منطقه است که اکثرا سابقه تاريخي، فرهنگي،قومي،قبيله اي در پس اين مصافها نهفته است. دربي ها اصولا در طول تاريخ هميشه آبستن حوادث بي شماري بوده و هست و در بسياري از موارد آن وضعيت دو تيم در جدول نشانگر تيم پيروز آن نبوده است. در بسياري از کشورها مانند آرژانتين، اسکاتلند،انگليس،ايتاليا،اسپانيا، آلمان، فرانسه و.... دربي ها طعم و بوي خاص خود را دارد. اما دربي از کجا آمده است؟ در واقع 3 تئوري در مورد چگونگي پيدايش اين کلمه و ورود آن به فوتبال وجود دارد. تئوري نخست اين است که اين کلمه از شهري به اسم آشبورن در ايالت دربي شاير انگلستان پديد آمده است. درقرن 12 که بازي با سبک و سياق فوتبال برگزار مي شده است، طي دو روز دو گروه از مردم شهر در روز سه شنبه و چهارشنبه با هم مسابقه مي دادند که از 2 بعد از ظهر تا 10 شب ادامه داشته است و اگر تا قبل از ساعت 5 عصر توپي "گل" مي شده است، توپي جديد وارد زمين مسابقه مي کردند در غير اين صورت رقابت را تعطيل مي کردند تا روز 4 شنبه که مجددا مسابقه از سر گرفته مي شود. اين بازي همچنان در شهر" آشبورن" برگزار مي شودتئوري دوم حاکي از اين است که اين کلمه از مسابقات اسب سواري که در شهر دربي از سال 1780 برگزار مي شده است آمده است. اما تئوري سوم که به نظر معقول تر مي نمايد، از ديدار قرمز و آبي هاي بندر ليورپول سر رشته گرفته است. زمين دو تيم که در آن مسابقات خانگي را برگزار مي کردند توسط پارکي به نام "استنلي" از هم جدا مي شده است که مالک آن پارک يا باغ شخصي بوده به اسم" کنت دربي " و از آن روز مسابقات ورزشي که تيمهاي يک شهر يا يک استان و منطقه با هم برگزار مي کنند "دربي" ناميده مي شود.
تمام دربي هاي دنيا

 


در بين تمامي دربي هاي دنيا چند دربي هستند که هميشه توجهات را به خود جلب مي کند. دربي تهران نيز به خاطر استقبال هواداران دو تيم با حضور 100 هزار نفر که هميشه در استاديوم حضور دارند جز پر تماشاگرترين دربي هاي دنيا است. هر چند تعداد تماشاگران دربي تهران تا 150 هزار نفر هم رفته است.

 

 

 

اما در زير نگاهي مي اندازيم به دربي هايي که در يک شهر برگزار مي شوند و نه دربي هاي کشوري يا منطقه اي مانند اينتر-يوونتوس در ايتاليا، منچستر يونايتد- ليورپول در انگلستان يا بارسا- رئال مادريد در اسپانيا.
سوپر کلاسيکو
در آرژانتين معروفترين دربي، دربي بوينس آيرس پايتخت است. ريور پلاته و بوکا جونيورز دربي خود را به نام "سوپر کلاسيکو" برگزار مي کنند. از آنجا بر طبق آمارگيري روزنامه انگليسي "آبزرور" % 44 مردم بوينس آيرس طرفدار بوکا جونيورز هستند و % 33 هوادار ريور پلاته، اين دربي را نبايد از دست داد. دربي هاي آمريکاي جنوبي هميشه از هيجان انگيز ترين دربي هاي دنيا بوده است چون معمولا خلوص بازيکنان آن به مانند اروپا خدشه دار نشده است. از 298 بازي که دو تيم مقابل هم برگزار کردند 112 بار بوکا جونيورز بازي را برده است، 96 بار ريور پلاته پيروز بوده است و 96 بار دو تيم مساوي کرده اند.
کلاسيکو دوس ميلوئس
شهر ريو دو ژانيرو در برزيل هر فصل شاهد دربي از جنس برزيلي است. واسکو دو گاما و فلامينگو دو رقيب ديرين دربي هاي اين شهر بزرگ برزيل هستند. واسکو دو گاما در سال 1898 تاسيس شده است و فلامينگو 3 سال زودتر يعني در سال 1895 تاسيس شده است. در همان سالهاي اول اين دو تيم با هم رقباي جدا نشدني بودند ولي از سال 1923 که واسکو دو گاما توانست به رقابتهاي دسته اول ليگ برزيل صعود کند دربي هاي شهر ريو حال و هواي خاصي به خود گرفت. دو تيم تا به حال 335 بار با هم بازي کرده اند که طي آن 129 بار سياه و قرمزهاي فلامينگو پيروز شده اند و 119 بار واسکو دو گاما ي سفيد و سياه پوش سربلند بيرون آمدند و 87 بار دو تيم مساوي از زمين خارج شده اند. از سال 1950 که ورزشگاه ماراکانا افتتاح شد غالبا بازيهاي اين دو تيم دراين ورزشگاه برگزار مي شود که معمولا180 هزار هوادار را در خود جاي مي دهد. از بازيکنان سرشناسي که در هر دو تيم بازي کرده اند مي توان به "به به تو" و "ادموندو" ملقب به گاو وحشي اشاره کرد.
دربي مادونينا
وقتي باشگاه آ.ث. ميلان در سال 1899 تاسيس شد، روسونري ها تنها تيم اين شهر بزرگ بودند ولي در سال 1908 بود که در پي اختلافاتي که بر سر باند بازي بين بازيکنان داخلي و خارجي وجود داشت، از اين تيم جدا شدند و اقدام به تاسيس باشگاه اينترنازيوناله کردند که اکثريت آنها را بازيکنان خارجي همان تيم آ.ث.ميلان تشکيل مي دادند و از آنجا بود که دربي مادونينا کار خود را آغاز کرد.گروهي که اينترنازيوناله را ساختند مخالف حضور فقط انگليسيها در تيم آ.ث.ميلان بودند و اينترناتزيوناله تاسيس کردند.معمولا طرفداران تيم اينتر را قشر ثروتمند جامعه ميلان تشکيل مي دهند و طرفداران ميلان را قشر متوسط و رو به پاييين تشکيل مي دهند. از پيروزيهاي قابل ذکر ميلان مي توان به دو برد 1-8 و 0-6 در برابر اينتر در سالهاي 1918 و 2000 اشاره کرد. در مقابل اينتر در سال 1984 توانست ميلان را 0-4 شکست دهد. در دهه 90 بود که ديدارهاي دو تيم بيشتر به مصاف آلمان و هلند شبيه بود. دو کشوري که در زمينه فوتبال به شدت با هم رقابت دارند. ميلاني ها با مثلث فن باستن،گوليت و رايکارد به مصاف نراتزوري هايي مي رفتند که از وجود برمه،کلينزمن و ماتئوس استفاده مي کردند. از بازيکنان قابل ذکري که در هر دو تيم بازي کردند مي توان به رونالدو، ويري، سيدورف، پيرلو و گولي اشاره کرد. اما معروفترين آنها جوزپه مه آتزا است. او بين سالهاي 1927 تا 1940 در اينتر بازي کرد و بين سالهاي 1940 تا 1943 براي ميلان بازي کرد. اما محبوبيت او بين هواداران اينتر بيشتر از ميلاني هاست و به همين خاطر است که در حالي که هر دو تيم از يک ورزشگاه براي برگزاري ديدارهاي خانگي استفاده مي کنند، ميلاني ها اسم آن را سن سيرو گذاشته اند و اينتري ها آن را جوزپه مه آتزا مي نامند. در تاريخ دو تيم تا به حال 266 بار با هم بازي کردند که 104 بار ميلاني ها پيروز بودند و 90 بار اينتري ها. 72 ديدار دو تيم هم به تساوي انجاميده است.
مادر دربي ها
دربي شهر آتن بين المپياکوس پيرائوس و پاناتينايکوس را خود آتني ها به نام مادر همه دربي ها قلمداد مي کنند. سبزهاي پاناتينايکوس مربوط به مناطق وسط شهر آتن و قشر متوسط جامعه هستند و قرمز و سفيدهاي المپياکوس مربوط به مناطق بندري پيرائوس هستند که غالبا قشر متوسط رو به پايين جامعه را تشکيل مي دهند. تا کنون از 165 بازي که دو تيم انجام داده اند، 68 بازي را المپياکوس پيروز بوده است و 43 بازي را پاناتينايکوس برنده ميدان بوده و 53 ديدار را مساوي کردند. هر چند آ.ا.ک آتن ديگر تيم شهر آتن است، اما به لحاظ اينکه آ.ا.ک را اوارگان جنگ ترکيه-يونان تاسيس کرده اند، آنها مورد تحقير و تمسخر هواداران پاناتينايکوس و المپياکوس قرار مي گيرند و ديدار اين دو تيم مقابل آ.ا.ک از اهميت کمتري برخوردار است.
دربي استانبول
با اينکه بشيکتاش در کنار گالاتاساراي و فنرباغچه 3 تيم شهر استانبول هستند که در ليگ ترکيه حضور دارد ولي دربي اصلي را گالا و فنر برگزار مي کنند. گالاتاساراي در سال 1905 تاسيس شد و فنرباغچه دو سال دير تر يعني سال 1907 تاسيس شد. با لحاظ اينکه تنگه بوسفور شهر استانبول را به دو بخش آسيايي و اروپايي تقسيم کرده است، ديدار اين دو تيم که هر کدام مربوط به يک بخش از استانبول هستند حساسيت بيشتري دارد تا ديدار يکي از اين دو مقابل بشيکتاش. در سال 1905 گالاتاساراي در بخش اروپايي استانبول توسط " علي سامي ين " مدير دبيرستاني به همين نام تاسيس شد. اما در بخش آسيايي استانبول " نوري زاده ضيا سونگولن" و "نجيب اوکانر" باشگاه فنرباغچه را افتتاح کردند. بازيهاي ابتدايي اين تيم در قطعه زميني به اسم "پاپازين چاييري" برگزار مي شد. مکاني که هم اکنون استاديوم "شوکرو ساراچ اوغلو" را در خود جاي داده است. به خاطر رقابتي که اهالي دو منطقه اروپايي نشين و آسيايي نشين استانبول با هم داشتند، ديدار اين دو تيم هميشه از حساسيت ويژه اي برخوردار بوده است. اما در سطح اروپايي گالاتاساراي موفق تر از فنرباغچه بوده است به طوري که گالاتاساراي تا کنون يک بار تا نيمه نهايي ليگ قهرمانان در سال 89 راه يافته است و در سال 2000 نيز قهرمان جام يوفا و سوپر کاپ اروپا را در اختيار دارد اما فنرباغچه تا کنون عنواني را در سطح اروپايي کسب نکرده است. نکته جالب در مورد فنرباغچه اين که پدر ترکيه نوين يعني مصطفي کمال پاشا ملقب به "آتاتورک" طرفدار پر و پا قرص زرد و آبي هاي استانبول بوده است. تا کنون در ديدارهاي اين دو تيم 355 بار برگزار شده است که طي آن 133 بار فنرباغچه پيروز بوده، 114 بار قرمز و زردهاي گالاتاساراي موفق بوده اند و 108 بازي دو تيم هم مساوي شده است.
دربي گلاسکو
رنجرز در برابر سلتيک. شايد مهمترين دربي دنيا را به خاطر پيشينه تاريخي و مذهبي بتوان دربي گلاسکو ناميد. رنجرز در سال 1873 توسط پروتستانهاي اسکاتلند تاسيس شد. اين تيم که تنها تيمي است که صاحب بيش از 50 عنوان قهرماني محلي است، تا قبل از سال 1989 که گراهام سونس با "مو جانستون" قرارداد امضا کرد، سياست اين باشگاه اين بود که با بازيکن کاتوليک قرارداد امضا نکند. سلتيک نيز در سال 1888 توسط مهاجرين ايرلندي که کاتوليک بودند توسط کليساي خود و به واسطه علاقه شديد کشيش والفريد به فوتبال، باشگاه سلتيک افتتاح شد. از ابتداي تاسيس اين باشگاه تا کنون مي توان به جرئت گفت بازيکني پروتستان در اين تيم بازي نکرده است و از اين لحاظ است که بازيهاي اين تيم مقابل رنجرز هميشه نبرد مرگ و زندگي و يا در حقيقت نبرد مذاهب موجود در گلاسکو است. سلتيک در زمينه اروپايي بسيار موفقتر از رنجرز بوده است. انها توانستند در سال 1967 با غلبه بر اينتر ايتاليا با نتيجه 1-2 قهرمان ليگ قهرمانان شوند و در سال 1970 با شکست مقابل فاينورد عنوان دوم اين رقابتها را کسب کنندو انها همچنين موفق شدند در سال 2003 به فينال جام يوفا صعود کنند اما در اين مرحله مغلوب پورتو پرتغال شدند. تا کنون رنجرز و سلتيک با هم 374 بار با هم بازي کرده اند که ماحصل آن 148 پيروزي براي رنجرز، 134 پيروزي براي سلتيک و 92 مساوي بوده است.
دربي مرسي سايد
مرسي سايد نام منطقه اي در انگلستان است که شهر بندري ليورپول در آن واقع شده است. در مواقع هيچکدام از هواداران دو تيم دشمني خاصي با يکديگر ندارند گاهي اوقات اين ديدار به عنوان دربي دوستانه هم ناميده مي شود. بازيکنان مشهوري نظير يان راش، استيو مک منمن، مايکل اوون طرفدار اورتون بودند که بعدها لباس ليورپول را به تن کردند و آلن هارپر، ديو واتسون و پيتر ريد هوادار ليورپول بودند ولي لباس اورتون را به تن کردند. تا کنون دو تيم 205 بار با يکديگر بازي کرده اند که 79 بار ليورپول برنده بوده، 65 بار اورتون و 62 بار دو تيم مساوي شده اند.
دربي کاپيتاله
دربي رم يکي از دربي هاي معروف دنيا است که هميشه داراي حواشي بسياري بوده است. لاتزيو در واقع نماينده قشر متوسط رو به بالاي جامعه است و رم بيشتر نمايانگر طبقه کارگر شهر رم است. در اين چند ساله اخير هواداران لاتزيو به دليل در اختيار داشتن پلاکاردهاي نژادپرستي بيشتر مورد توجه قرار گرفته اند. از معروفترين هواداران لاتزيو مي توان به موسوليني فاشيست معروف ايتاليايي اشاره کرد. تا سال 2001 که فابيو ليوراني به لاتزيو پيوست اين تيم بازيکن سياه پوست در اختيار نداشت و حضور او جنجالهاي زيادي به پا کرد چون اين بازيکن طرفدار تيم رقيب يعني آ.اس رم بوده است. تا کنون دو تيم 147 بار با يکديگر مسابقه داده اند که 53 بار رم برنده بوده، 39 بار لاتزيو و 55 بازي دو تيم نيز مساوي شده است. البته بسياري دربي ديگر هم در دنيا وجود دارند اما به دليل کم بودن حساسيت انان از ذکر آنان چشم پوشي مي کنيم. دربي هايي نظير دربي مادريد، دربي سويا، دربي آندولوس،دربي مونيخ، دربي منچستر، و دربي هاي ديگر.

 

 

در پایان میخوام بگم انشا الله در تمام دربی ها صلح و آرامش باشه.



جمعه 29 دی 1391برچسب:دربی های جهان,مهمترین دربی های جهان,, :: 1:45 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه


 

 

به گزارش فوتبال آنلاين در طول 75 دربی که تا به حال برگزار شده، اتفاقات زیادی رخ داده که بسیاری از آن‌ها به عنوان خاطره در ذهن هواداران استقلال و پرسپولیس قرار دارد.

 

 

 

اولین دربی تهران سال 1347 یعنی 44 سال قبل برگزار شد.
نتایج 75 دربی گذشته تهران را در زیر می‌خوانید:
1- شانزدهم فروردین‌ 1347
* پرسپولیس صفر - استقلال صفر
2- بیستم دی‌ 1347
* پرسپولیس صفر - استقلال صفر
3 - سیزدهم مرداد 1348
* پرسپولیس یک - استقلال 3
گل‌ها: احمد منشی‌زاده (8)، علی جباری (44) و کارو حق وردیان (88) برای استقلال و کاظم گنجاپور(72) برای پرسپولیس
4- هفدهم بهمن‌ 1348
* پرسپولیس صفر - استقلال 3
(اولین بازی ناتمام دو تیم که نتیجه آن با رای فدراسیون فوتبال 3 بر صفر به سود استقلال اعلام شد)
5 - سوم مهر 1349
* پرسپولیس 2 - استقلال 3
گل‌ها: جواد قراب (73)، کارو حق وردیان (87) وعباس مژدهی (88) برای استقلال و علی پروین (7) و حسین کلانی (23) برای پرسپولیس
6- بیست و هفتم دی‌ 1349
* استقلال 3 - پرسپولیس صفر
(دومین بازی ناتمام دو تیم که نتیجه آن با رای فدراسیون فوتبال 3 بر صفر به سود استقلال اعلام شد)
7- بیست و هشتم خرداد 1350
* پرسپولیس یک - استقلال یک
گل‌ها: غلامحسین مظلومی (30) برای استقلال و صفر ایرانپاک (90) برای پرسپولیس
8- پانزدهم بهمن‌ 1350
* پرسپولیس 4 - استقلال یک
گل‌ها: حسین کلانی (43 و 90)، صفر ایرانپاک (56) و محمود خوردبین (75) برای پرسپولیس و علی جباری (73) برای استقلال
9- سوم فروردین‌ 1351
* پرسپولیس 2 - استقلال صفر
گل‌ها: صفر ایرانپاک (50) و حسین کلانی (89)
10- یازدهم اسفند 1351
* استقلال 2 - پرسپولیس صفر
گل‌ها: علی جباری (40 و 87)
11- بیست و پنجم خرداد 1351
* استقلال یک - پرسپولیس صفر
گل: رضا عادلخانی (3)
12- شانزدهم شهریور 1352
* پرسپولیس 6 - استقلال صفر
گل‌ها: همایون بهزادی (50 و 86 و 90)، ایرج سلیمانی (45 و 56) و حسین کلانی (32)
13- هجدهم آذر 1352
* پرسپولیس یک - استقلال یک
گل‌ها: همایون بهزادی (46) برای پرسپولیس و علی جباری (70) برای استقلال
14- چهارم خرداد 1353
* استقلال یک - پرسپولیس صفر
گل: حسن روشن (88)
15- بیست و هفتم آذر 1353
* پرسپولیس 2 - استقلال یک
گل‌ها: صفر ایرانپاک (50) و اسماعیل حاج رحیمی پور (70) برای پرسپولیس و غلامحسین مظلومی (60) برای استقلال
16- پانزدهم اردیبهشت‌ 1354
* استقلال 3 - پرسپولیس یک
گل‌ها: غلامحسین مظلومی (11 و 62) و مسعود مژدهی (47) برای استقلال و صفر ایرانپاک (53) برای پرسپولیس
17- بیست و پنجم مهر 1354
* پرسپولیس 2 - استقلال صفر
گل‌ها: جهانگیر فتاحی (22) و اسماعیل حاج رحیمی‌پور (38)
18- بیست و هفتم اسفند 1354
* پرسپولیس یک - استقلال یک
گل‌ها: مسعود مژدهی (20) برای استقلال و محمود خوردبین (85) برای پرسپولیس
19- دوم مهر 1355
* پرسپولیس یک - استقلال یک
گل‌ها: هادی نراقی (26) برای استقلال و علی پروین (40) برای پرسپولیس
20- هجدهم اردیبهشت 1356
* استقلال 3 - پرسپولیس صفر
گل‌ها: محرم عاشوری (45)، حسن روشن (83) و سعید مراغه چیان (88)
21- هجدهم آذر 1356
* پرسپولیس 2 - استقلال یک
گل‌ها: صفر ایرانپاک (15 و 34) برای پرسپولیس و حسن روشن (85) برای استقلال
22- بیست و پنجم آبان‌ 1358
* استقلال یک - پرسپولیس صفر
گل: غلامرضا فتح آبادی (42)
23- سیزدهم تیر 1359
* پرسپولیس صفر - استقلال صفر
24 - شانزدهم مهر 1360
* پرسپولیس صفر - استقلال صفر
25- هفدهم دی‌ 1361
* پرسپولیس یک - استقلال یک
گل‌ها: غلامرضا فتح آبادی (10) برای پرسپولیس و بهتاش فریبا (87) برای استقلال
26- پانزدهم مهر 1362
* استقلال یک - پرسپولیس صفر
گل: پرویز مظلومی (59)
27- بیست و پنجم خرداد 1365
* پرسپولیس 3 - استقلال صفر
گل‌ها: شاهرخ بیانی (12و 52) و ناصر محمدخانی (62)
28- هفتم فروردین‌ 1366
* پرسپولیس صفر - استقلال صفر
29- هجدهم شهریور 1367
* پرسپولیس یک - استقلال یک
گل‌ها: فرشاد پیوس (46) برای پرسپولیس و جعفر مختاری فر (60) برای استقلال
30- نوزدهم اسفندماه 1367
* پرسپولیس صفر (4) - استقلال صفر (2)
(این مسابقه که در جام حذفی برگزار شد، در پربات پنالتی به سود پرسپولیس به پایان رسید)
31- هفدهم آذرماه 1368
* پرسپولیس یک - استقلال صفر
گل: رضا عابدیان (18)
32- چهارم خرداد 1369
* استقلال 2 - پرسپولیس یک
گل‌ها: عباس سرخاب (46) و عبدالصمد مرفاوی (72) برای استقلال و نادر میراحمدیان (12) برای پرسپولیس
33- بیست و هشتم دی 1369
* پرسپولیس یک - استقلال یک
گل‌ها: شاهرخ بیانی (62) برای استقلال و فرشاد پیوس (75) برای پرسپولیس
34- چهارم بهمن‌ 1370
* پرسپولیس صفر - استقلال صفر
35- پانزدهم اسفند 1370
* استقلال 2 - پرسپولیس صفر
گل‌ها: عبدالصمد مرفاوی (8) و صادق ورمزیار (15)
36- هشتم خرداد 1371
* استقلال یک - پرسپولیس صفر
گل: عبدالصمد مرفاوی (48)
37 - یازدهم دی‌ 1371
* پرسپولیس صفر - استقلال صفر
38 - پانزدهم دی 1373
* استقلال 3 - پرسپولیس صفر
(سومین بازی ناتمام دو تیم که نتیجه آن با رای فدراسیون فوتبال سه بر صفر به سود استقلال اعلام شد)
39- هفتم بهمن‌ 1373
* پرسپولیس صفر - استقلال صفر
40- ششم مرداد 1374
* استقلال 3 - پرسپولیس یک
گل‌ها: ادموند اختر (7)، صادق ورمزیار (16) و محمد تقوی (36) برای استقلال و مرتضی کرمانی مقام (49) برای پرسپولیس
41- هشتم دی‌ 1374
* پرسپولیس صفر - استقلال صفر
42- بیست و هفتم مهر 1375
* پرسپولیس یک - استقلال صفر
گل: ادموند بزیک (87)
43- بیستم تیر 1376
* پرسپولیس 3 - استقلال صفر
گل‌ها: ادموند بزیک (30)، مهدی مهدوی کیا (70) و بهنام طاهرزاده (87)
44- بیست و دوم آبان 1377
* پرسپولیس یک - استقلال صفر
گل‌: مهدی هاشمی نسب (45)
45- دوم فروردین 1378
* پرسپولیس یک - استقلال یک
گل‌ها: مهدی هاشمی نسب (3) برای پرسپولیس و فرد ملکیان (43) برای استقلال
46- بیستم تیر 1378
* پرسپولیس 2 - استقلال یک
گل‌ها: مهدی هاشمی نسب (12) و افشین پیروانی (85) برای پرسپولیس و سهراب بختیاری زاده (50) برای استقلال
47- دوم مهر 1378
* پرسپولیس صفر - استقلال صفر
48- هشتم اسفند 1378
* پرسپولیس 2 - استقلال صفر
گل‌ها: مهدی هاشمی نسب (8) و پایان رافت (80)
49- نهم دی 1379
* پرسپولیس 2 - استقلال 2
گل‌ها: بهروز رهبری‌فرد (57) و علی کریمی (89) برای پرسپولیس و محمد نوازی (67) و مهدی هاشمی‌نسب (86) برای استقلال
50- پنجم اسفند 1379
* استقلال یک - پرسپولیس صفر
گل: علیرضا اکبرپور (72)
51 - بیست و هشتم اسفند 1380
* پرسپولیس یک - استقلال یک
گل‌ها: رضا جباری (25) برای پرسپولیس و محمد نوازی (38) برای استقلال
52- نوزدهم اردیبهشت 1381
* پرسپولیس صفر - استقلال صفر
53 - بیستم دی‌ 1381
* پرسپولیس یک - استقلال یک
گل‌ها: علی سامره (1) برای استقلال و علی انصاریان (70) برای پرسپولیس
54- بیست و سوم خرداد 1382
* پرسپولیس 2 - استقلال یک
گل‌ها: یحیی گل محمدی (11) و بهنام ابوالقاسم پور (50) برای پرسپولیس و علیرضا اکبرپور (63) برای استقلال
55- بیست و پنجم مهر 1382
* استقلال 2 - پرسپولیس یک
گل‌ها: علی سامره (8) و محمود فکری (57) برای استقلال و عیسی ترائوره (70) برای پرسپولیس
56- سیزدهم بهمن‌ 1382
* پرسپولیس یک - استقلال یک
گل‌ها: داوود سیدعباسی (3) برای استقلال و حامد کاویانپور (20) برای پرسپولیس
57- اول آبان 1383
* پرسپولیس صفر - استقلال صفر
58- هفتم اسفند 1383
* استقلال 3 - پرسپولیس 2
گل‌ها: غلامرضا عنایتی (68)، محمود فکری (83) و پیروز قربانی (90) برای استقلال و سهراب انتظاری (77) و شیث رضایی (84) برای پرسپولیس
59- چهاردهم آبان‌ 1384
* استقلال یک - پرسپولیس صفر
گل: غلامرضا عنایتی (56)
60- نوزدهم اسفند 1384
* پرسپولیس صفر - استقلال صفر
61- دوازدهم آبان‌ 1385
* پرسپولیس 2 - استقلال یک
گل‌ها: مهرزاد معدنچی (23) و مهرداد اولادی (70) برای پرسپولیس و امیرحسین صادقی (17) برای استقلال
62- دهم فروردین 1386
* پرسپولیس یک - استقلال یک
گل‌ها: علیرضا واحدى‌ نیکبخت‌ (13) برای پرسپولیس و شیث رضایی (42 - گل به خودی) برای استقلال
63- بیست و دوم مهر 1386
* استقلال یک - پرسپولیس یک
گل‌ها: امیدرضا روانخواه (58) برای استقلال و محسن خلیلی (83) برای پرسپولیس
64- پانزدهم فروردین‌ 1387
* پرسپولیس یک - استقلال یک
گل‌ها: محسن خلیلی (28) برای پرسپولیس و امیدرضا روانخواه (4) برای استقلال
65 - دوازدهم مهر 1387
* پرسپولیس یک - استقلال یک
گل‌ها: علی کریمی (88) برای پرسپولیس و آرش برهانی (46) برای استقلال
66- بیست و پنجم بهمن 1387
* استقلال یک - پرسپولیس یک
گل‌ها: مجتبی جباری (67) برای استقلال و مازیار زارع (3+90 - پنالتی) برای پرسپولیس
67- دهم مهر 1388
* استقلال یک - پرسپولیس یک
گل‌‎ها: حسین کاظمی (55) برای استقلال و عادل کلاه کج(51) برای پرسپولیس
68- چهاردهم بهمن 1388
* پرسپولیس 2 - استقلال یک
گل‌ها: هادی نوروزی (37) و کریم باقری (87) برای پرسپولیس و فرهاد مجیدی(16) برای استقلال
69- جمعه 23 مهر 1389
* ‎استقلال یک - پرسپولیس صفر
گل: فرهاد مجیدی (1+90) برای استقلال
70- جمعه 10 فروردین 1390
* پرسپولیس صفر - استقلال یک
گل: آرش برهانی (43)
71- جمعه 25 شهریور 1390
* پرسپولیس صفر - استقلال 2
گل‌ها: فرهاد مجیدی(15) و مجتبی جباری (82)
72- دوشنبه 16 آبان‌ 1390
* استقلال 2 - پرسپولیس 2
گل‌‌ها: آرش برهانی (33) و حنیف عمران‌زاده (70) برای استقلال و هادی نوروزی (7- پنالتی و 47) برای پرسپولیس
73- جمعه 18 آذر 1390
* پرسپولیس صفر - استقلال 3
گل‌‎ها: مجتبی جباری(95 و 98- پنالتی) و اسماعیل شریفات(107)
74- پنجشنبه 13 بهمن‌ 1390
* پرسپولیس 3 - استقلال 2
گل‌ها: ایمون زاید(82، 83 و 1+90) برای پرسپولیس - میلاد میداوودی(31) و فریدون زندی(50) برای استقلال

75-    3شهریور 1391

*استقلال0 - پرسپولیس0

 

این بازیکن بهترین بازی و دربی 76 میشه میگی نه ببینیم......



جمعه 29 دی 1391برچسب:نتایج بازی های استقلال و پیروزی,نتایج دربی,, :: 12:48 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

 

 

مجیدی اولین بازی خودش رو در لیگ برتر 91-92  انجام داد و تقریبا بازی خوبی انجام داد و قلعه نوعی از این بازیکن راضی بود و مجیدی هم نشون داد که هنوز آماده است و انشا الله منتظر بازیهای جذاب این بازیکن هستیم مخصوصا مقابل پیروزی ..... 

 

 

 



پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:مجیدی,حضور مجیدی,استقلال, :: 1:38 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

 

 

استقلال برد و به صدر جدول آمد و تراکتور سازی برای یک روز صدر را داشت و از دست داد و استقلال  با این برد با اختلاف 3 امتیاز از تراکتور در صدر ایستاد 



2 ایرانی در لیست محبوبترین بازیکنان جهان

مهدی مهدوی کیا و سید مهدی رحمتی  به ترتیب مقام دوم و سوم جهان را از نظر محبوبیت در جهان دارند 

طبق نظر سنجی که امروز اعلام  شد این دو بازیکنان به ترتیب مقام دوم و سوم را در جهان و اول و دوم را در آسیا به دست آوردند و این افتخار بزرگیست

من از طرف خودم به هر 2 باشگاه استقلال و پیروزی  تبریک میگم.. 



سپاهان با پنالتی دقیقه 90 محرم نویدکیا ذوب آهن را 4-3 شکست داد و فولاد هم با نتیجه 2 بر 1 آلمینیوم هرمزگان را برد و تراکتور هم با 3 گل بر راه آهن  پیروزشد. 

پیروزی با صبا با نتیجه بدون گل متوقف شد و نفت تهران 4 بر 1 نفت آبادان را برد و فجر سپاسی2بر 1 ملوان را برد.

گهر 2 بر 0 پیکان را برد. و داماش و سایپا هم 1-1 برابر شدند.